ניקוי ספות בדרום

בדרום הארץ מתגוררת אוכלוסייה רבה הצורכת שירותים שונים וביניהם שירותי ניקיון מגוונים. חברת ניקיון מספקת שירותי ניקיון לבתים, מוסדות, עסקים, גופי ציבור ועוד ובין שירותיה ניתן למנות ניקוי ריפודי ריהוט, שטיחים, מזרנים ופריטים אחרים העשויים מסוגי בד שונים.

יש צורך בידע רב, בטכניקה מתאימה ובציוד מתאים כדי לבצע את כל השירותים הללו. ניקוי ספות בדרום כמו גם יתר הפריטים שהוזכרו נעשה על ידי צוותי עובדים מיומנים לאורך כל ימות השנה. עיקר העבודה הינו, מטבע הדברים, בבאר שבע שנחשבת לבירת הנגב.

ניקוי ספות בבאר שבע תופס חלק נכבד מפעילות מחלקת הניקוי הזאת המגיעה ללקוחות לפי קריאות מיוחדות והזמנות מסודרות.

ניקוי מקצועי

ספות מתלכלכות ממזון ומשקה, מכפות רגליים של חיות מחמד, ילדים קטנים ואף מבוגרים, מדם ונוזלי גוף אחרים דוגמת שתן קיא וכדומה. בנוסף, הם מגיעי מעלים החודרים לבית, משאריות בוץ שנדבק ועוד. ניתן לנקות כתמים מקומיים באופן עצמאי על ידי תכשירים הנקנים בחנויות מתאימות אולם הניקוי הזה, לרוב, אינו יעיל.

במידה ולא מבצעים אותו היטב הרי שהוא עלול אף להרחיב ולמרוח את הכתם ואז מקבלים ספה שנראית גרוע אף יותר. לכן, מומלץ להזמין את החברה כל אימת שמצטברים כתמים, וההמלצה היא לפחות פעם בשנה לניקוי ורחיצה כללית.

אין תחליף לניקוי הנעשה עם מיכון חשמלי המצליח לסלק כמעט כל כתם. צריך לציין, כי כתמי שומן ואחרים הנאחזים בסיבי הבד קשים עד בלתי אפשריים להסרה מבלי לפגוע בבד עצמו. ולכן, צריך להכיר עובדה זאת.

תהליך מורכב

תהליך הניקוי מתחיל באבחון הספה. כידוע, יש מגוון בדים ששתי הקטגוריות החשובות והמבוקשות הן ספות בד וספות עור. יש תת קטגוריות של חומרים טבעיים או סינטטיים וחשוב לאבחן אותם כדי להתאים את הניקוי הספציפי לכל אחד.

יש שינויים קלים בשיטות הניקוי, בסוגי החומרים בהם משתמשים ועוד. האבחון כולל בדיקת הבד, בדיקת מצב הספה, כמו הלכלוך וכדומה. לאחר שהוא מסתיים מתחילים לשאוב את האבק והלכלוך באמצעות שואב אבק תעשייתי בעל עוצמה חזקה.

הוא מצליח לשאוב את פירורי המזון, שאריות העלים היבשים, והאבק שבין הכריות וקפלי הריפוד. שאיבה טובה מקלה מאוד על הניקוי הרטוב המגיע מיד לאחר מכן. לאחר סיום שלב זה מפעילים את מכונת הזרקת המים. בתוך מיכל המצוי בא ממלאים מים ומוהלים בהם חומרי ניקוי מיוחדים במינון מתאים.

באמצעות זרוע מיוחדת מחדירים את המים לתוך הריפוד ואז חומרי הניקוי תוקפים את הלכלוך וממיסים אותו. נותנים לתהליך הכימי הזה לפעול מספר דקות, ואם יש צורך, אף יותר. במידה ונותרים כתמים עקשניים מנסים לשפשף אותם עם מברשת בעלת שיער רך כדי לא לפגוע בסיבי הבד. 

שאיבה וייבוש

בשלב הבא מתחילים לינוק את המים באמצעות אותה זרוע. כבר בשלב הזה ניתן לראות שהמים הנשאבים אל תוך מיכל אחר הינם עכורים ושחורים. כמו כן, ניתן לראות שהחלק שכבר טופל נקי יותר מהאחר שטרם נגעו בו.

במידת הצורך, חוזרים על הפעולה שנית במקומות שנותרו עדיין עם לכלוך. לאחר תום הניקוי מניחים את הריפודים והמערכת עצמה לייבוש. בקיץ הינו מהיר ובחורף, ניתן להיעזר במאווררים ובמכשירים אחרים לייבוש. בעל הבית צריך להכין את המקום לניקוי והדבר אומר פינוי כל חפץ שעלול להינזק מאזור העבודה.

החשש הוא לנזקי רטיבות ובנוסף, לפגיעה חבלתית מהציוד. כמו כן, נדרש לצוות מקום רב לפעילותה. בבתים בעלי חצרות צמודים, ניתן להוציא את כל המערכת לרחבה מרוצפת ושם לבצע את העבודה, ואף להניח לייבוש.

ניקוי ספות עור

ניקוי ספות בדרום לרהיטים מרופדי עור הינו שונה. כאן אין משתמשים במים רבים מכיוון שהעור רגיש להם ועלול להיפגע. בנוסף, העור הינו חומר קשיח שאינו מאפשר ללכלוך לחדור לתוכו כמו בבד. לכל היותר, לחריצים הקיימים בעורות בלויים.

בכל מקרה, עושים אבחון ראשוני ושאיבה כמו בספות בד. את הניקוי עצמו עושים באמצעות מטליות הספוגות בחומרי ניקוי. מעבירים אותם על הכתמים ומנקים אותם. בעור מעובד, לרוב, לא משתמשים בחומרי ניקוי אגרסיביים אלא בעיקר במים מחשש לפגיעה בצבע העור.

לאחר הניקוי מורחים חומר משמר אשר יוצר שכבה דקה השומרת עליו ומקנה לו ברק. מומלץ להיעזר בחברה בעלת מוניטין בתחום.

Rate this post
a
חייגו עכשיו תחזור אליי פנייה בווטסאפ